Het idee is geboren. De naam is er. Twee hoofden vol ideeën. Nu nog tot 1 plan brengen. Hoe ga je verder? Hoe hebben wij dat aangepakt?
nou, dat hebben we stap voor stap aangepakt. Want hoe komt er lijn in wat je wil overbrengen en vooral: hoe breng je over dat wat je hebt bedacht gewoon een briljant idee is wat iedereen mag weten?!
De Beleefkeuken is neergezet vanuit een wens, zoals veel ideeën.
“Toevallig’ hebben wij een gezamenlijke wens. Alleen, waar we ons eerder nog niet zo bewust van waren, is het feit dat deze wens ónder alle praktische zaken zweefde waar we mee bezig waren in de realiteit. Dat hadden we niet door. Dus bleven we roeren in heel veel zaken.
En zolang je de intentie niet helemaal helder hebt, wordt al snel de bovenkant een brij. Of om een mooie metafoor te gebruiken: een soep is pas lekker, als de basis ingrediënten kloppen.
We hadden hulp nodig. En wel op een professionele manier. We hadden geluk, of was het wederom de juiste tijd? Provincie Gelderland had een subsidie #Startversneller genaamd. Daaraan gekoppeld een coach die startend ondernemers letterlijk een Vliegende Start mee zou geven om vanuit de basis goed te … starten. Wij zijn in contact gekomen met #Robmarrevee. Een bevlogen, creatieve coach. Out of the box denkend. Precies wat wij nodig hadden!
Rob heeft ons hier en daar de kenmerkende schop onder de kont gegeven en vooral in het begin, stof tot nadenken over wie we zijn en wat we nodig hebben. Het was zinvol. Zeker voor ons als nieuw Duo.
Van hieruit konden we verder gaan bouwen, in de meest brede zin van het woord.
De Beleefkeuken neerzetten, laten gronden. De soep laten borrelen, op smaak brengen. Visie, missie, voelen vanuit je ziel wat nodig is. Een prachtig proces. En natuurlijk is het niet klaar. Waarschijnlijk is dat nooit helemaal klaar of af. Bouwen aan een missie gaat eindeloos door. Net als dat je met een goede basis eindeloos kunt variëren.
Comments